Saturday 14 September 2013

Kabinet Dapur Merah!!



merah menyala kabinet dapur aku tu tau
ni idea aku nga hasben
asalnye aku nak merah + putih
tp hasben nak merah aje sbb dinding dah putih cream

so aku ikutkan aje.. hihi kena ikut la tokei besar
nnt tokei xnak belanja lak naya aku
tp aku lebih suka merah cam gni 
dari merah putih cadangan aku cam kat bawah ni


ni bkn aku yg lukis tau
adik fuza kedai kabinet tu la yg draw
mane la aku pandai nk draw cmtu

ruang dapur umah baru kitaorg ni sempit
supaya xde rak tambahan kat laluan tu
kitaorg watkan kabinet ni atas bawah
semua perkakasan dapur boleh sumbat dalam kabinet semua

pemilihan warna ni setelah belek2 majalah
aku berkenan dgn warna merah :-)
xde alasan yg kukuh pun.. yg pasti mmg nak merah 
boleh x macam tu?


rak ni aku planning nk letak hiasan aje
lilin sebatang ke, pasu seketul ke bunga sekuntum ke muahahahha



ni gambo terkini kabinet dapur aku
still masih lum siap sepenuhnya
ada satu rak atas bar kaunter tu lum dipasang
sbb aku banyak songeh nak itu ini
nasib baik tukang dan adik fuza sporting
sabar melayan aku
tq ye.. service rlive mmg tiptop lah
next week akan dipasangkan rak tu
xsabar aku nak tgk hasil keseluruhan kabinet dapur tu

antara aksesori kabinet dapur yg aku grab



rak rempah ratus kot yg ni
(sila abaikan botol budu aku tu k)

tempat sudu garpu

 rak pingan mangkuk


cutlery rak yg atas sinki tu k
aku xde gambo close up benda alah tu
(nama rak2 kat atas tu aku yg kasi, korang jgn terpedaya)

4 rak ni aje aku tambah
dan atas nasihat adik fuza dari rlive
supaya aku beli sendri aksesori ni semua
sgt membantu.. aku jimat hampir 50% dari harga asal

rezeki aku kan
kos kabinet ni pun hanya RM 5,900 
aku dapat diskaun sempena raya
kalau xde promosi korang xdpt rege ni k
(aku risau korang tuntut rege sama kat kedai ni lak nnt)
 
tambah aksesori RM700
tambah kos hob dan hood RM 1200
total semua untuk siapkan dapur ni RM 7,800 

mmg berbaloi.. dapur nampak lebih kemas bila ada kabinet
sbb semua perkakas aku boleh sorok dlm tu

pjg n3 aku bab dapur ni kan
bkn ada special apa pun.. ngada2 aje aku nak cite
lgpun aku dah janji kat korang nak apdet bila kabinet dapur dah siapkan
hihihi.. ok la babai


No comments:

Post a Comment