Followers

Sunday, 24 November 2013

Kawal Kencing Manis dengan Set Shaklee

 
 
Kencing manis/Diabetes merupakan 
keadaan yang kronik di mana badan 
tidak mampu menukarkan makanan kepada tenaga.
Ini menyebabkan gula di dalam darah 
 
semakin bertambah dan
 meningkatkan risiko penyakit jantung,
 kegagalan buah pinggang dan 
komplikasi-komplikasi yang lain.
 
Sebagai distributor Shaklee,
saya nk perkenalkan sebahagian 
produk Shaklee yang dapat 
membantu pesakit diabetes 

mengawal kandungan gula dalam darah.
produk ini samasekali tidak bertujuan 
untuk menyembuhkan sakit diabetes 
sebaliknya mengawal diabetes dari menjadi lebih teruk.

Apakah supplement Shaklee 
yang boleh diambil untuk membantu pesakit diabetes?





B-COMPLEX – menukarkan gula kepada tenaga 
ZINC – menurunkan paras glukos dalam darah 
VITALEA – multivitamin dan mineral keperluan tubuh 
ALFALFA – kaya dengan nutrisi dan mineral surih 
GLA – mengimbangi hormone insulin dan menurunkan kolestrol 
ESP – membekalkan tenaga 
VITA-C – sebagai antioksidan semulajadi

Semua supplement ini bagus kerana 
ia membekalkan nutrisi lengkap membantu 
mengawal ketidakseimbangan glukosa 
 dan mengekalkan kesihatan secara menyeluruh..

Jom dapatkan vitamin shaklee anda..
 hubungi ina : 019-9826596
ID : 933508


Tanam Rumput Karpet Kat Laman Rumah

Lama menyepi sbb mmg bz sgt dgn keje
ni baru aje balik dari KL ada majlis persidangan dan mkn mlm
tp balik aje terus cari rumput karpet nga hasben
semalam gigih la kami berdua tanam rumput tu
tapi masih belum siap pun

beli 6 keping aje
percubaan katakan
hasben nak rumput jepun
coz melalui google
dikatakan rumput jepun ni lebih senang dijaga 
kerana hanya perlu trim 2-3 kali aje setahun

walau bagaimanapun rumput jepun perlu
cahaya, air dan baja yg mencukupi
mmm rumput lain pun cam g2 gak kn
dah keperluan asas la cahaya, air dan baja

cam rumput philippine lak
nak kena trim setiap bulan
coz rumput ni akan tumbuh menegak bila pjg
disebabkan dah terjah 2, 3 nursery tp xjumpa 
rumput jepun yang dicari


hasben grab rumput philippine gak akhirnya
itu yg beli ckit aje dulu
rumput philippine ni RM3 sekeping
harga bergantung sbb beberapa 
nursery yg kami singah tu semua harganye berbeza

ada yang jual 3 keping RM10
ada yg RM4 sekeping
tp majoriti harga RM3 ke atas la
sekeping tu saiznya lebih kurang 1 kaki x 2 kaki
 
n3 kali ni xde gambar progress tanam menanam tu
dapat disertakan.. ampun ye kwn2
coz ada beberapa masalah teknikal
mihmihmih
tunggu apdet next n3 la k


Saturday, 16 November 2013

Beli Pasir Sungai untuk beberapa Projek


Apa projek kami memborong pasir sungai lak ni?
xceli planning projek tu mmg la menimbun
antaranye:

1. pasang pave block laman dpn umah
2. simen area bwh awning blakang umah
3. tanam rumput karpet
4. bina kolam ikan koi
 
tp terpaksa dibuat secara berperingkat 
disebabkan kelulusan bajet yg terhad

mengikut pembentangan bajet 
2014 nanti baru dpt laksanakan 
segala macam mak nenek senarai tu
sabor aje la kn

ok berbalik cite bab beli pasir sungai ni
hasben aku deal nga member dia
tup tup lori bersaiz 10 tan dtg kat umah
di petang yg damai
menganggu aje aku anak branak lepak2
layan movie


ni la rupanye lori tu
disebabkan saiz nye besor
pasir2 tu terpaksa di letakkan kat luar pagar tu aje
kan pecah lak simen kat laman
kalau beliau masuk kat c2


curi2 snap gambo dr kejauhan


akhirnya aku menapak dekat gak 
sbb nak snap gambo pasir tu


harga pasir ni aku xtau
sbb hasben deal nga member dia

beli belah pasir ni coz nak letak kat laman blakang umah
cuaca kat kelantan sekarang ni yg selalu ujan
menyebabkan rumput mmg cepat tumbuh
kalau rumput karpet orait la kn
ni rumput lalang
bukan pe aku risau ada yg x diundang menginap
dalam rumput rampai tu

 sementara waktu ni
letak pasir aje dulu
agar xmenyemak mata memandang
nnt projek dah settle aku apdet k

tima kasih kat korang yg sudi
jengok blog aku yg kekadang timbul
kekadang tenggelam ni

aku ke langkawi itu yg lama menyepi
cite ke langkawi tu pun ada masa aku
stori mory next n3
bye :-)


Wednesday, 6 November 2013

Pokok Bungaku Dah Berbunga

Nama lagi pokok bungakan xkan la berbuah lak
pookk!! kan baru tau :-)
hihiiiii aku over xcited tgk pokok bunga tu berbunga k
coz dah 3 taun aku simpan

ni la pestaim dia berbunga
sblm ni aku seksa dia kot
letak bwh bumbung yg kurang cahaya matahari
dan kurang rajin kasi air
mujur la lum arwah pokok tu

skrg ni kat umah baru
so itu aje la pokok bunga yg ada
dia aku letak kat porch
cukup makan minum
walaupn aku xpernah siram

terkejut aku tgk..
lawa gak bunganye
tp... aku seyes xtau pe nama pokok bunga ni
korang tau x?



ni la rupenye pokok bunga yg masih pjg umurnya tu
yang menumpang skali dlm pasu tu adalah encik kaktus
kan boring lak sesorang dlm pasu
kasi la dia frend 4 ever cam g2

kebenaranya aku xsuka jaga pokok bunga
tp cam best lak bila tgk pokok yg sblm ni
xdipandang berbunga
ati pun menjadi taman
pasni boleh la beli pokok bunga

pokok bunga pe ye yg senang nak jaga
yg boleh berdikari
kan kena outstation atau blk kg lama2
xyah la pening kepala nak pk pokok tu
sape nk siram bagai


 
close up ckit bunganye