Followers

Friday, 17 January 2014

Cara Mencuci Mesin Basuh

Kali ini nak kongsi cara 
bersihkan mesin basuh
yang telah banyak berjasa tu
setelah 4 tahun guna
tanpa pernah dicuci
apatah lagi di service
mihmihmih kejam betulkan

ehhh... mesin basuh pun nak kena cuci ke
ofkos lerr akak-akak sayang
derang pun memerlukan perhatian

ina pun baru tau
apa lagi cepat-cepat order dengan kawan
power max wash drum cleaner

taraaaa



ini la yang ina gunakan
beli kat cosway
ramai yang dah guna cakap elok
lagipun tak de la mahal pun
RM9.80 satu kotak 


dalam satu kotak tu ada dua paket serbuk
sekali guna hanya satu paket

caranya mudah aje


masukkan satu paket pembersih tab mesin pembasuh.
penuhkan air dalam mesin basuh korang tu
sehingga tahap maksimum okey
biarkan mesin berputar selama 2-3 minit
biarkan atau rendam selama 5jam


selepas 5 jam 
segala kotoran dah terapung
so... sila lah lengkapkan satu putaran basuhan

hasilnye memang memuaskan

- membersihkan sisa yg terperangkap dalam mesin basuh korang
- menanggalkan kerak atau daki sabun
-menyahkuman


selamat mencuba ye kawan-kawan