Monday 5 August 2013

Kabinet Dapur

Orang kalut nak raya, 
aku nga hasben kalut ke hulu hilir settlekan barang2 nak masuk rumah baru
arini aku nak cite pasal kabinet dapur
kabinet dapur ni penting coz umah baru kami nnt tu dapurnye terlalu cute
ni rupa dapur kitorg tu


 

memanjang dan sempitkan dapur tu

planning asalnye nak pecahkan dinding bilik yg bersebelahan dengan dapur tu
pk punya pk.. last aku rasa lebih baik bilik kecik tu aku jadikan laundry a.k.a stor
sebab umah ni xde stor, 
nnt menyemak aje brg2 yg xspatutnya show menjadi tershow lak nanti hihihi
xceli dah survey 2 3 kedai kitchen kabinet sebelum ni
bila dah betul2 nak kena pindah ke rumah baru ni 
baru la aku laki bini kalut nak tempah kabinet dapur
hihihi itu la kan buat keje last minit
nak kena pookk nih!!

ari ahad bincang lebih kurang dgn adik kat kedai tu
jenis material, aksesori apa yg ada, berapa kos kasar dan bla.. blaa.. blaa..
so kami bayar RM100 aje dulu untuk tukang pergi ukur
ari rabu tukang datang ukur
yg aku bg ukuran aritu xtau tepat ke tidak
kira secara kasar boleh la kn

okeh aku sgt berpuas ati dengan service dorang ni
mmg cekap dan cepat
aku aje yg terhegeh2 nak pk dulu la apa
hihihi biasa la aku kan cerewet
ari rabu ukur ari kamis dah siap drawing dgn quatation rege kabinet tu skali
mmg teruja sgt bila dah tau siap draw
tapi disebabkan aku nga hasben nak balik terengganu malam tu
so aku janji nga adik tu ari sabtu kitaorg akan pergi tgk

dengan bersemangat wajanye ari sabtu tu
lepas singah jakel cari baju raya anak kesayangan aku
trus pecuutt pegi kedai kabinet tu

nama kedai tu Rlive Renovation
kedai ni berhadapan dengan Esso Pasir Tumbuh
betul2 lepas trafic light pasir tumbuh tu, tepi kedai yg jual pintu rumah tu
pandai2 la korang cari yer


ni la drawing kabinet dapur yg dah siap

aku pilih material pintu kabinet daripada formica
hati berkenan sgt material 3g
lawa tau sesuai la dgn harganye muahmuahmuah
xpe la janji aku dapat kabinet dapur
still cun walaupun material formica
dan kabinet dapur ni la yg paling aku xsabar nak tengok hasilnya nnt
excited sgt wei..... :-) berbunga2 ati aku nih
anggaran kos kabinet yg aku nak buat ni RM7,000
nnt dah siap pasang aku apdet k.

No comments:

Post a Comment