Wednesday 18 May 2016

Ruang tamu


Ruang yang wajib ada kat setiap rumahkan. Ada rumah ruang tamu lain ruang keluarga lain.. Ruang menonton lain. Tapi rumah ina ni semua tu kat satu tempat je.. Kat situ la tetamu duduk, kat situ gak la kami anak branak tergolek tengok tv, kadang kat situ gak la ina heret bakul kain, kekdahnya lipat sambil maya hadap tv.

Dari ruang tamu ni mmg jeles nampak dapur. Ada pro dan con sebenarnya dapur jenis open ni. Yang best tetamu tak rasa keseorang walaupn tuan rumah pergi dapur buatkan air. Dapur lak nak kena pastikn sentiasa la berkemaskan. Kan tetiba ada yang terjah.

Tapi yang tak bestnya kalau ko mengoreng atau menumis abis bau semerbak dalam rumah walaupn dah on siap2 penyedut asap tu ehh apa kebenda namanya tu kan.


Sofa tu lama dah, angkut dari umah sewa, kenangan sangat tu sbb beli masa mula2 kawin dulu.. Feeling2 romantik la kan. Kalau ada rezeki, memang nak tukar sofa tu. Lejan sangat dah, dah ada koyak sikit2.

Memang dah berangan nak tukar sofa yang lebih cantik. Nanti la kan cite pasal sofa. Benda tak tau bila pun nak beli. Masih belum jadi keutamaan, pakai dulu yang ada ni.



Dari pintu masuk terus nampak kabinet tv, ruang memang terhad je.


Gambar gambar ni semua agak lama.. Ada yang gambar 4-5 bulan yang lepas. Asyik berubah kedudukan. Tapi camtu gak lah rupenya, takde yang menarik sangat. Sekadar berkongsi dengan kawan kawan dan untuk simpanan ari tua nanti. In shaa allah kalau umur panjangkan.

No comments:

Post a Comment